Dag 2: van Las Vegas naar Death Valley

24 juli 2022 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Een eerste nacht een beetje normaal geslapen, heerlijk. Na een lekkere koffie te hebben gehaald met wat meegenomen crackers uit Nederland voor ons ontbijt,  weer een Uber besteld om ons naar de auto verhuurder te brengen. Daar aangekomen kregen we een Kia Sportage mee. Ik reed voor het eerst in een automaat en dat ging eigenlijk meteen goed gelukkig.
We zijn eerst naar een grote target gereden om even wat inkopen te doen: 20 liter water, een koelbox en nog wat te snacken onderweg.

De eerste bestemming was Red Rock Canyon, een hele mooie route langs een rood gebergte. Helaas moesten we, net voordat we de hoofdweg weer op konden, omkeren omdat er een ongeval was gebeurd. Dat werd dus een omweg van een uur naar Death Valley.

In Death Valley zijn we meteen doorgereden naar het noorden. Sofie wou graag de zonsondergang bekijken bij de Mesquite Sand dunes. De thermometer was ondertussen opgelopen tot 122 Fahrenheit (50 graden Celsius). Met een flinke wind, was het best te doen om even wat mooie foto’s te maken. Ondanks het warme weer was dit het zeker waard. Lekker verhit en schoenen onder het zand, weer de airco ingedoken. Terwijl we rond 19 uur terug reden richting het hotel, merkte we dat de zon nog steeds niet helemaal onder was, dus stopten we ook bij Zabriskie point waar we de zon echt achter de bergen hebben zien zakken. Alle bergen kregen een mooie rode glans en de zon ging prachtig onder. Wat is het hier mooi zeg.

Het hele gebied is zo prachtig en weids. Alhoewel we er wel even aan moesten wennen. Het geeft ook een beetje onbehaaglijk gevoel zoveel ruimte.

bij het hotel aangekomen was het ondertussen donker en hebben we genoten van een grote hamburger in Jacks Café.

Dit was wel een hele gave dag. We hebben echt genoten van alle landschappen en uitzichten.